August 20, 2010

Pandai Memang Pandai

Sedang elok menikmati sajian berbuka puasa yang dibeli oleh incik ayah di bazaar ramadhan yang berdekatan di tempat kerjanya , aku terpandang tepat terus dekat adik aku . Bukan ape , aku memang suka tengok budak kecik main sorang sorang pastu cakap sorang sorang . Sungguh comel macam omel =)

Then aku tanya adik omel aku ni ,

Situasi 1.

Kak Dinot : Tatip , tatip nak jadi imam muda tak ?

Tatip : NAKKKKK ! tapiiiii TOMEN KOSMOS lagi best ! *sambil buat gaya ultraman . Tak Nak jadi imam muda !

Kak Dinot : Kenapa taknak lak ?

Tatip : Imam muda tak boleh lawan ngan aksasa *raksasa ye kawan kawan Tomen Kosmos bole lawan ngan aksasa . Nanti aksasa kalah pastu pastu pastu *termengah mengah nak sambung ayat

Kak Dinot : Kau memang laa dik -________-"


Situasi 2 .

Kak Dinot : Adik , adik eyes mana , eyes ?

Tatip : Ni *tunjuk kat mata

Kak Dinot : Telinga ?

Tatip : Ni *tunjuk telinga

Kak Dinot : Noseeee ?

Tatip : Ni *tunjuk hidung

Kak Dinot : Pusat ?

Tatip : Ni lahhhhh *dia da bosan

Kak Dinot : Jap jap , leher ?

Tatip : Ni *tunjuk leher

Kak Dinot : Okay okay . kalau Tengkuk ?

Tatip : Ni ! *tunjuk yang belakang leher tu

Kak Dinot : Hahaha . Salahh . tengkuk ngan leher sama je lahh *muka confident

Puan Emak : Haaa ? Betol laa dia tunjuk tu dina . Kau yang salah .

Kak Dinot : Ye er mi ? Bukan sama je ke ?

Puan Emak : Lainnnnnnnnnnnnnnnn . HAHAHAHA . Dinaaa salahhhhhh !


Cet ! Ni mesti kes puan emak dulu tak bagi aku minum susu Anmum Essential .
Tu sebab aku confius . Kalau aku minum susu tu , kau tanya soalan calculus pon aku boleh jawab . Kiranya aku ni ala ala setaraf ngan Adi Putra lah . Keh keh =P

Play Station : Budak kecik zaman sekarang memang pandai pandai =)

No comments: