August 27, 2010

Oh My Handsome !

Aku berjalan sorang sorang dekat tasik kat area rumah aku dengan bertemankan phone tak lah semahal phone korang , tak secanggih phone korang , tak se-slide macam korang . Just function lebihannya hanya boleh dengar lagu je . Okay itu sudah pun memadai bagi aku . Dan buku Enid Blyton juga menemani aku .

Sedang aku dok syok baca buku tu kat tepi tasik datang seorang jejaka yang aku tak pernah nampak dekat kawasan rumah aku . Oh lupa ! Aku pon still orang baru dekat area sini . Dengan tak semena mena-nya , dia datang duduk kat sebelah aku .

Time tu , aku just nampak dia seorang sahaja dekat mata aku . Seolah olah , dunia aku gelap and tiba tiba lak ade cahaya datang dari atas and tepat shoot kat dia .
Aku just terdiam and kaku sambil otak berfikir , " Ya Allah , jodoh aku dah sampai ke ? "

Dia terus sapa aku ,

" Assalamualaikum , awak budak baru ye kat sini ? " -jejaka idaman-

" Err , wa'alaikumusalam . A'ah . Mane tau ni ? " -aku-

" Saya dah agak lama dah duduk kat area sini . Tu yang boleh cam orang tu . Haha ." -jejaka idaman-

" Ohh , Ye er ? Haha " -aku-

" Urm , awak sorang je ke ni ? " -jejak idaman-

" Err , tak lah . tak nampak ke adik saya tengah buat kuaq lentang kat dalam tasik tu ? Haha , takdelahh saya sorang je laa ni " -aku-

" HAHA , awak niiii saya tanya soalan bodoh siket pon dah nak marah . haha " -jejaka idaman-

" Haha , takde lahh . Main main je =) " -aku-

Dia tanya macam macam kat aku . Aku jawab rileks je tapi otak aku time tu tengah pikiaq lain . Pikir ape ? " Ya Allah , Handsome-nyaa kau " " Ku milikmu ke ? " " Tinggi , tampan , gorgeous , cute betol kau ni ".

Kami pon tak perasan , da nak maghrib rupanya . Then , tiba tiba dia mintak number phone aku . Aku pon bagi jelahh mana tawu memang itu jodoh aku . Heh Heh =B

Time aku baru je nak mintak number dia plak , then suddenly phone aku berbunyi . Aku pon angkat lah . Orang yang call aku tu dia jerit nama aku kat telinga . Ekau ingat den pokak ko ? Teros terasa badan aku digoncang ,
*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

DINAAAA ! Bangun ! Da pukul bape dah ni ! Dah nak berbuka pon !

Cet ! Aku bermimpi ngupenya . Tapi kalau ye pon kan . Puan emak ni kejotkan lah aku time aku dah lepas amik number phone kat mamat tadi . Takdelah aku menyesal seribu menyesal dah ni .

Moral Samivalue : Jangan ingat nak tidur je kejenya time berpuasa =B

No comments: