August 1, 2011

Rutin Bersahur


Assalamualaikum kalian kailan.


Bila bersahur aku ada rutin yang eveeeeeery year aku akan buat dan setiap hari jugak sepanjang bulan ramadhan je la.


Kitorang one family bersahur dalam pukul 5 pagi so aku akan bangun dalam pukul 4.30 Kalau paling lambat pun pukul 5 pagi jugak. Ni kalau malas aku tengah tahap giga la. Heheheh.


Nanti turun je bawah buat air yang kaw kaw kopi kapal api kaw punya panas bagi family minum. Asalkan bersahur mesti kitorang buat yang berasaskan gula atau lebih senang di panggil 'O' Kekadang tertanya gak. Kenapa 'O' jugak? Kenapa tak 'Z'? Kenapa takkkkkk err err, abjad yang lain?! Fine. Soalan ni agak tough.


Pastu dah setel tolong omak kita, kita pun kejutkan yang lain. Sekarang kita dah semakin rindu nak kejutkan abang kita bangun sahur tapi malangnya dia kaaaat U. Tsk tsk. Mencik abang. Wahceh.


Settle lahap makan. Aku jadi tukang cuci pinggan, periuk belanga semua. Tinggal lah aku sorang sorang kat bawah sambil meniup angin belakang rumah. Heaven! tapi kadang kadang scary gak. Tapi bila pikir balik, setan mana ada dong. Semua dah masuk jail. Wahahahaha #ni gelak setan jadian.


Then, apai lagi? Siap siap nak pi sekolah la. Ok dah esok nak sekolah. SPM SPM. Bye u olls.

No comments: